sobota 2. septembra 2017

SÚ TO IBA NÁLEPKY. MUSÍME ICH STRHNÚŤ.

"Aká smutná doba. Je ľahšie rozbiť atóm, než zničiť predsudky." A. Einstain



Premeriavali si ma. Otáčali sa. Domýšľali si.
Vitajte v dobe predsudkov.
Keď som prechádzala ulicou, pohľady niektorých ľudí veľmi jasne zrkadlili ich názor. Hlboký výstrih a holé brucho priam kričí, že od slušného dievčaťa má ďaleko. A čo tie topánky?! Snaží sa na seba strhnúť pozornosť. Mala by sa obliekať menej výstredne, pretože takto príliš vytŕča.
Kým mi oni dávali nálepku IBA na základe môjho oblečenia, uvažovali prečo nemám klasickú sukňu, bielu blúzku a jemné baleríny, ja som šťastná kráčala v úžasných topánkach s pocitom, že som oblečená podľa svojich predstáv, nie podľa očakávaní ostatných. Jednoducho som si strhla svoju nálepku.

Od istého času mi pohľady ľudí nevadia. Aj keď aj ja mám slabé chvíle, snažím sa zo svojho života vymazať tú často kladenú otázku 'Čo povedia ostatní?'.




Pevnosť z predsudkov je postavená vôkol nás, nevieme újsť a pre jej vysoké múry strácame nadhľad. Začali sme ľudí škatuľkovať podľa oblečenia, zovňajšku, rasy, pohlavia, náboženstva či zamestnania.
Potetovaní sú podľa nás nebezpeční. Každý moslim je terorista a všetci rómovia kradnú. Krátka sukňa znamená povoľnosť. Kto nemá titul určite veľa nevie a kto nemá peniaze asi šťastný nebude. Tá dnešná mládež a tí otravní starci. Pohŕdavé pohľady, na ktoré vlastne nemáme právo. Nikdy si nekráčal v ich topánkach, necítil to čo oni. Nešiel si ich cestou, a preto nemôžeš súdiť nikoho iba na základe farby pokožky, alebo toho, čo na sebe nosí. Nemáš právo prelepiť to, kým ľudia naozaj sú.






Čo s tým, ak už aj ty si dostal od sveta nálepku
1. Nebuď jeden z tých, čo ukazuje prstom
Najdôležitejšie je, aby si TY nepatril medzi ľudí, ktorí behom sekundy odsúdia človeka so slovami mal by sa hanbiť, a pri tom skôr oni by mali nad sebou popremýšľať.

2. Oni nedefinujú kto si

Vždy mysli na to, že to kým si neurčuje tvoj vzhľad ani to, čo o tebe povedali ľudia a ani to, akú ti dali nálepku. To kým sme je hlboko v nás. Nie v oblečení, ba dokonca ani v koži. To kým sme je vo vnútri. ❤️

3.Buď sám sebou

Píšem o tom skoro stále, ale je to dôležité takže aj dnes. Nevšímaj si názory ľudí, ktorí o tebe absolútne nič nevedia. Tí si nájdu niečo tak, či tak. Nenechaj ich limitovať seba a svoju fantáziu. Nenechaj si dobrovoľne pristrihávať krídla a smiešnymi nálepkami prelepovať svoje skutočné 'ja'. Ukáž svoju krásu.

Fashion vsuvka

Dnes som veľa nekombinovala. Vsadila som skôr na výber zaujímavých kúskov. Myslím, že komplet z Bershky je nápaditý sám o sebe. Vintage vzor sa dopĺňa so strihom nohavíc Mom´s jeans, ktoré už svojim názvom napovedajú, že sme ich prebrali z minulých rokov od našich mamiek. Retro look som podporila aj veľkými náušnicami. A topánky? Platforma im dodáva maximálnu pohodlnosť a podľa mňa by som sa za ne nemusela hanbiť ani na diskotéke v osemdesiatych rokoch. Neviem ako vy, ale ja sa rada obzriem do minulých rokov. Dnes je móda príliš rýchla a preto si najnovšie trendy nechávam len ako inšpiráciu a uprednostním to, čo sa mi skutočne páči. 

A na záver už len jedna otázka. Kým by si bol keby ti svet nedal nálepku?
Majte sa a buďte sami sebou.
NATY




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára